3 Şubat 2016 Çarşamba

Koh Chang adası

Koh Chang adasına 2014 Asya gezimizde üç defa gittik, toplamda bir ay kaldık. Ilk gidişimiz oradan Kamboçya' ya geçmek içindi, dönüştede Koh  Chang' a gidip, yılbaşını orada geçirdik. Nisan 2014' de kardeşlerim ve bir arkadaşım yanımıza gelecekti, bizde hem güzel hemde Bangkok' a yakın olduğu için onlarla tekrar Koh Chang' a gitmeye karar verdik.

Koh Chang, Tayland

Koh Chang Tayland' ın Phuket' ten sonra ikinci büyük adası. Mu Koh Chang Milli parkının 50' ye yakın adalarından en büyüğü. Adaya coğrafi görünümünden dolayı "Fil adası" adı verilmiş, Koh = ada, Chang = fil.

80' li yılların ortasına kadar askeri yasak bölge olan adada sadece birkaç tane küçük balıkcı köyü varmış. Zamanla ilk backpacker' lerin adayı keşfetmesiyle Koh Chang tanınmaya başlanmış. O zaman gelenler White beach' de kalıyormuş. Adanın güzelliklerinin keşfedilmesiyle ve yapılanmanın artmasıyla White beach en gözde bölgelerden biri haline gelince backpacker' ler Lonely beach' e geçmiş.

Yinede hızla popülerleşmesine rağmen, adanın %70 yağmur ormanlarıyla kaplı, yerleşim daha çok adanın batı tarafında, doğu tarafı daha çok dağlık ve ormanlık olduğu için kumsal yok, ancak el değmemiş doğası bir harika.

Koh Chang ' a ilk geldiğimizde nerede kalacağımızda kararsızdık. Herkes daha ucuz olduğu için backpacker' lerin yeri olan Lonely beach' i öneriyordu. Bizde oraya gittik.  Bir motosiklet kiralayıp adayı gezdik ve kendimize kalacak yer baktık. Bizim en çok hoşumuza giden White beach oldu. Iki gün sonra buraya geldik ve daha sonraki gelişlerimizdede burada kaldık.

White beach ismindende anlaşılabileceği gibi beyaz, yumuşacık kumu olan, 3 km uzunluğunda bir plaj. Sahil boyunca oteller, barlar ve restorantlar var. Bizim kaldığımız plajın kuzey ucu daha sakin, burada backpacker' ler içinde konaklama bulunuyor.

Günbatımlarıda bir harika.

Akşamları burda birde gece pazarı kuruluyor. Sokak satıcılarından çok ucuza deniz ürünlerinden meyve sularına kadar istediğiniz yemeği bulabilirsiniz. Biz çok uygun olduğu için genelde yemekleri buradan alıp balkonumuzda yiyorduk.

Adayı keşfetmenin en güzel yolu bir motosiklet kiralayıp gezmek. Yalnız burada çok dikkat edilmesi gerekiyor, yollar dar ve çok virajlı, aniden yükselen veya yokuş aşağı giden yollar var. Adanın iç tarafı yağmur ormanı olduğu için batıdan doğuya gitmek için kıyı bölgesinde olan ana yolu kullanmak gerekiyor. Adanın güney ucunda yol yapımı tamamlanmadığı için adanın  etrafını tamamen gezmek mümkün değil.

Batı tarafındaki plajların hepsi birbirinden güzel, her kritere ve bütceye hitap eden bir bölge bulmak mümkün.

Doğu tarafı ise bambaşka güzeliklere sahip. Burası daha sakin, öyle güzel plajlarlar yok. Ancak doğayla iç içesiniz, yeşilin her tonunu görmek mümkün.

Buralara kadar gelmişken birde Koh Chang'ın güneydoğu ucunda bulunan Long beach' i görelim dedik, uca doğru motosikletle yolumuza devam ettik. Ancak Long beach' e gitmek hiç o kadar kolay olmuyor. Biryerden sonra asfalt yol bitiyor, yerini toprak, çukurlu, inişli çıkışlı bir yol alıyor.

Gitmesi gerçekten zor olduğu için Long beach' e fazla gelen yok. Gidenlerin çoğuda motosikleti yol kenarında bırakıp son 3- 4 kilometreyi yürüyorlar, ama o sıcakta yürümekte hiç kolay değil. Biz ne  olursa olsun dedik ve o yolda ha düştük, ha düşeceğiz diye diye vardık Long beach' e.

Long beach' de sadece bir tane bungolov tarzı resort var. Kafa dinlemek için çok güzel bir yer. Bizde bomboş sahili gezip, yere düşmüş bir hindistan cevizini yiyip, sessizliğin tadını çıkardık.

Koh Chang' a gelip fil safarisi yapmamak olmaz.

Çevre adaları gezmenin en güzel yoluda tekne turları. Burada dikkat edilmesi gereken hangi tekneyle gezeceğiniz. Bazı tekneler çok büyük ve çok kalabalık oluyor. Biz kişi başı 500 Baht' a bir tur ayarlamıştık, tabii bu kadar ucuz olunca fazla birşey beklememek lazım, ama yinede tekneyi ve kalabalığı görünce canımız hiç tura çıkmak istemedi. Elber çok çabuk davrandı ve üst tarafta bize hemen bir yer ayarladı. Bu sayede o çok güzel adaların tadını çıkarabildik.

Nasıl gidilir?

• Uçakla:  bu seçenek en pahalı olanı, toplam yolculuk süresiyaklaşık 3 saat sürüyor. Bangkok Airways' in hergün Bangkok Suvarnabhumi havaalanından Trat 'a üç seferi var. Uçuş süresi 1 saat. Bilet fiyatları 2800 - 4400 Baht arası. Bangkok Airways Trat havaalanından Koh Chang' a 500 Baht' a transfer hizmeti veriyor. Bir başka seçenekte havaalanından taksiyle veya minibüsle 1 saat uzaklıktaki Koh Chang feribot limanına gitmek.
  • Bangkok'tan otobüsle:  en ekonomik olan ulaşım. Bangkok'dan Koh Chang' a ulaşım sağlayan otobüsler Ekamai Eastern bus terminal ve Mo Chit Northern bus terminalden kalkıyor. Yolculuk 6 saat civarı sürüyor,  ücreti 275 Baht civarı. Biletleri önceden almanıza gerek yok. Bilet alırken otobüsün tam nereye gideceğinden emin olun. Bazı otobüsler direk feribot limanına gidiyor, bazılarıda Trat otobüs terminaline. Eğer terminalde indiyseniz limana songthaew denilen dolmuşlarla gitmeniz ve 60 Baht civarı ücret ödemeniz gerek. Feribot ücretide 80 Baht.
  • Bangkok Suvarnabhumi havaalanından direk Koh Chang adasına gidebilirsiniz. Yolculuk yaklaşık 5 saat sürüyor, ücret tek yön 600 Baht, gidiş-dönüş alırsanız daha uygun.
  • Koh Chang'da feribottan indiğinizde limanın çıkışında yolcuları bekleyen songthaew leri göreceksiniz.  Ücret gideceğiniz yere göre 50 -100 Baht arası. Ilk durak White beach.
Not: Koh Chang'dan minivanlerle kolaylıkla Kamboçya'ya geçebilirsiniz.