3 Şubat 2016 Çarşamba

Kep - Kamboçya'nın sakin sahil kasabası

Kamboçya' nın sahil bölgesine aslında gitmeyi düşünmüyorduk, Elber Kep' de mavi yengeçlerin çok ucuz olduğunu duydu ve bizde sırf yengeçler için altı saatlik yol gittik...

20.12.13

Yine erken kaltık, otobüs sabah saat 7.30' daydı. Bir saat geçikmeyle çıktık Kep' e doğru yola. Yolculuğumuz rahattı ve söyledikleri gibi gerçekten altı saat sürdü. Kasabanın girişinde kocaman bir yengeç heykeli bizi karşıladı.

Kendimize hemen kalacak bir yer aradık ve Kep Seaside Guesthouse' da 15$'a bir oda bulduk. Eşyalarımızı odaya koyduktan sonra "Crab market' e" gittik. Bakalım burası dedikleri kadar ucuzmuydu?
"Crab market" buranın en harektli yeri. Pazarda kendinize çok ucuza deniz ürünlerinden oluşan çok güzel bir ziyafet çekebilirsiniz. Mesela ızgara balıkların fiyatı 2-3$.

Elber' in aklı yengeçlerdeydi. Yengeçlerin kilosu 1$, 2$'ada istersen orada hemen pişirtip yiye biliyorsun. Çok ucuz olmasına rağmen Elber kadınla başladı pazarlığa. Pazara gelipte pazarlık yapılmazmı?

Pazardan sonra kendimize bir motosiklet kiraladık ve çevreyi gezdik. Kep' in sahili bize pek çekici gelmedi.

Kep kasabası 1908 yıllarında Fransız sömürgesi zamanında kurulmuş. 1960' larda Kamboçya prensi tarafından restore edilmiş. O dönemlerde Kamboçya' nın önde gelen tatil yerlerinden olan Kep Kızıl Khmer' ler döneminde yerle bir edilmiş.  O zamandan kalma eski vilları her yerde göre bilirsiniz.

Buraya kadar gelmişken Kep' e 20 km uzaklığında olan Kampot' a gidelim dedik. Kampot Kep' e göre daha büyük, daha hareketli ve turistik. Buranın en meşhur şeyi karabiberi.
Bize göre Kampot' un bir özelliği yoktu, bu yüzden şehiri bir turlayıp Kep' e geri döndük.

Akşam sahildeki restorantlardan birinde çok güzel ve ucuz yemek yedik. Dedikleri gibi, buranın karabiberi bir başkaydı. Eğer daha gezimizin başında olmasaydık, valizimizi karabiberle doldurur, öyle dönerdik.

21.12.13

Sabah ilk önce güzelce bir uykumuzu aldık, rahatca denize doğru kahvaltımızı yaptık...

...atladık motosikletimize ve sahil yolundan başladık gezmeye. Artık yol bizi nereye götürürse. Yol boyunca bir yanımız deniz, bir yanımız yemyeşil orman...ara yollardan, köylerin arasından,  gidiyoruz...

...bir tepe görüyoruz, orayı merak ediyoruz, ormana doğru ilerliyoruz...önümüze bir tapınak çıkıyor...manzara süper...

Günümüzü böyle bitiriyoruz.

Kep' de başka yapacak birşey kalmamıştı. Kamboçya'nın diğer sahil bölgelerindende pek umutlu değildik. Nedense biz Kamboçya' ya ısınamadık. Niye bilmiyoruz ama bu ülkede bizi huzursuz eden birşey vardı. Belki tarihihiyle ilgili... Insanları iyi, yardım sever ama yüzlerinde hep bir korku ve hüzün var...belki bu bizi farkında olmadan rahatsız etti. Anlamadık. Bu yüzden  Angkor tapınaklarını görüp, yılbaşını  Tayland' da geçirmeye karar verdik.